Securitate

Informatii privind securitatea platformelor Internet si Mobile Banking

Regulile de baza privind securitatea

Reguli privind securitatea

  • Verificati intotdeauna daca sunteti pe pagina corecta de conectare la sistemul de Internet Banking https://system.telekombanking.ro/web/login. Cand va conectati, fiti atenti in cazul in care browser-ul nu afiseaza avertismente legate de certificatul de securitate, si uitati-va la prefixul HTTPS in adresa paginii de conectare, care confirma criptarea conexiunii cu sistemul Internet Banking.
  • Cititi cu atentie continutul mesajelor SMS cu coduri unice.Inainte de a confirma operatiunea, cititi cu atentie intregul mesaj SMS. Banca nu va va cere niciodata sa confirmati o operatiune pe care nu ati comandat-o.
  • Cititi cu atentie descrierea ordinului daca utilizati autorizatia prin intermediul aplicatiei mobile. Banca prezinta intotdeauna informatii detaliate despre operatiunea confirmata in aplicatia mobila. Banca nu va va cere niciodata sa confirmati o operatiune pe care nu ati comandat-o.
  • Tineti minte sa efectuati actualizarile sistemului operational si ale software-ului instalat pe acesta, in special software-ului antivirus (inclusiv ale bazei de date cu semnaturi de virus) si ale browserului web folosit.
  • Pentru a va conecta la sistemul Internet Banking nu utilizati retele nesigure(de exemplu, intr-o cafenea Internet) sau pe un computer pe care este conectat un alt utilizator -in acest scop, nu utilizatiretelele Wi-Fi publice.
  • Evitati solicitari menite sa va convinga sa efectuati o anumita actiune  (de ex. sa faceti clic pe link-ul, sa descarcati un software, sa furnizati detaliile dvs.), care sunt transmise prin e-mail-uri, mesaje SMS / MMS, retele sociale, mesagerie instantanee, sau transmise prin intermediul unui apel telefonic.
  • Nu deschideti atasamentele si nu utilizati linkurile din e-mail-uri suspecte  (de ex. cu erori, greseli de tipar, de gramatica, incoerente, provenind dintr-o alta adresa decat cea oficiala, pe care nu le-ati asteptat, etc.) si nu raspundeti la ele. Mesajele false de e-mail sunt cea mai frecventa modalitate de infectare a calculatoarelor cu malware periculos.
  • Datele dvs. importante (adresa, codul numeric personale, parolele, datele de conectare si alte date sensibile) trebuie protejate in mod corespunzator de dvs. Nu distribuiti datele dvs. unor entitati nesigure.Protejati-va documentele si, daca sunt pierdute sau furate, anulati-le imediat. Tineti minte ca preluarea datelor de catre infractori poate fi folosita de catre acestia pentru a va fura identitatea sau fondurile dvs.
  • Acordati atentie informatiilor despre noile amenintari. Pe site-ul bancii informam in mod regulat cum sa le recunoastem si cum sa le protejam (prin bannerele de informatii de pe pagina de conectare).
  • Acordati atentie continutului paginii de conectare a Sistemului de Internet Banking.In cazul in care procesul de conectare nu functioneaza ca de obicei(de exemplu:dureaza mult mai mult sa apara o fereastra noua, vi se cere sa confirmati operatiunea printr-un cod SMS), va rugam sa contactati Relatii cu clientii la numarul 021 9253(tarif normal)–acest lucru poate indica faptul ca sistemul este infectat cu programe de tip malware.
  • Daca nu sunteti sigur de autenticitatea mesajelor de securitate, transmise de catre Banca, prin e-mail sau pe alt canal, comparati-le cu informatiile aflate in acest document.
  • Daca aveti nevoie de informatii suplimentare legate de securitatea serviciilor oferite de catre Banca sau doriti sa raportati un eveniment legat de securitatea informationala, va rugam sa ne contactati la numarul 021 9253 tarif normal.