Ce sunt serviciile furnizate de Prestatorii de servicii de plata terti?
Ce este un Prestator de servicii de plata tert?
Pe langa operatiunile pe care le poti realiza prin intermediul serviciilor de Internet si Mobile Banking din oferta Telekom Banking, vei putea sa vizualizezi informatii sau sa initiezi plati din conturile tale deschise la noi prin intermediul unor Prestatori de servicii de plati terti.
Prestatorul de servicii de plata tert, altul decat Alior Bank S.A. Varsovia – Sucursala Bucuresti care furnizeaza serviciile bancare din oferta Telekom Banking, trebuie sa fie autorizat de catre o autoritate competenta din Romania sau dintr-un stat membru al Uniunii Europene si sa presteze servicii de informare cu privire la conturi si/sau servicii de initiere a platii si/sau servicii de confirmare a fondurilor disponibile. Acest lucru se va intampla in conditii de maxima siguranta, prin intermediul unei interfete unice dedicate denumite ‘API’ (Application Programming Interface).
Ce poti sa faci prin intermediul unui Prestator de servicii de plata tert?
1. Obtii informatii despre conturile tale de plati
Poti sa soliciti detaliile conturilor, soldul acestora si istoricul tranzactiilor. In vederea transmiterii acestor informatii trebuie sa validezi consimtamantul tau, prin mecanismul de Autentificare Stricta a Clientilor accesand serviciul Internet Banking din oferta Telekom Banking, si sa autorizezi transmiterea informatiilor prin aplicatia Telekom Banking (notificare push) sau parola unica primita prin mesaj SMS.
Consimtamantul tau va ramane valabil timp de 90 de zile de la data acordarii. In acest interval de timp, Prestatorul de servicii de plata tert poate solicita informatiile de mai sus de maximum 4 ori/zi in nume propriu si ori de cate ori tu soliciti acest lucru din interfata pusa la dispozitie de acesta. Dupa expirarea celor 90 de zile ti se va solicita un nou consimtamant. Poti administra consimtamintele exprimate direct in Internet Banking, astfel: poti vizualiza istoricul acestora sau le poti revoca, bloca sau debloca oricand daca acestea sunt in perioada de valabilitate.
2. Initiezi plati
Din pagina de internet sau aplicatia Prestatorului de servicii de plata tert initiezi cererea, accesezi serviciul de Internet banking oferit de Telekom Banking si autorizezi operatiunea la fel ca in cazul platilor efectuate direct prin acest canal, prin aplicatia Telekom Banking (notificare push) sau parola unica primita prin mesaj SMS. Dupa autorizarea platii, ordinul de plata nu poate fi revocat prin intermediul Prestatorului de servicii de plata tert.
3. Autorizezi confirmarea disponibilitatii fondurilor
Banca va confirma imediat, la cererea unui Prestator de servicii de plata tert care emite instrumente de plata bazate pe card, daca suma necesara procesarii platii cu cardul este disponibila in contul tau de plati accesibil online. Pentru aceasta vom avea nevoie de consimtamantul tau, ce poate fi dat prin mecanismul de Autentificare Stricta prin aplicatia Telekom Banking (notificare push) sau parola unica primita prin mesaj SMS, dupa accesarea serviciului Internet Banking, astfel incat Prestatorului de servicii de plata tert sa i se permita sa verifice in orice moment disponibilitatea oricarei sume din contul tau de plati. Banca va raspunde Prestatorului de servicii de plata tert cu "Da" sau "Nu" la cererea de verificare a disponibilitatii fondurilor.
Consimtamantul este valabil pentru o perioada nelimitata de timp dupa acordarea acestuia si poate fi revocat/blocat/deblocat direct in Internet Banking. De asemenea, tot acolo vei putea verifica si istoricul tuturor cererilor de consultare formulate de catre Prestatorul de servicii de plata tert.